fredag, februari 10, 2006

Möten i stadshuset

Flera möten ordnas då allmänheten får prata med politiker och tjänstemän. Varför ordnar inte kommunen offentliga stormöten istället? Törs man inte? Jag har inget intresse av att prata med politiker och tjänstemän som har helt andra åsikter än mig och som knappast övertygas om annat genom småprat. Varför får inte allmänheten chansen att offentligt fråga ut politiker och tjänstemän? Hela arrangemanget med olika möten för företagare, kvinnor och ungdomar verkar omtänksamt, men i själva verket är det en genomtänkt strategi för att tysta den offentliga debatten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför denna negativa inställning till ett seriöst och mycket viktigt arbete...?!
Dessa möten är både stormöten och småmöten!
Min erfarenhet av stormöten är tyvärr inte alltför positiva, där kommer bara de mest högljudda till tals. Vi måste också lyssna på dem som inte hörs!
Du är välkommen till dessa viktiga möten!

Mats Holmström sa...

Hej Kenneth,
jag såg tyvärr inte din kommentar förrän långt i efterhand (e-post adressen dit anvisningar om kommentarer skickas fungerade inte).

Varför kan man inte vara negativ till ett seriöst och mycket viktigt arbete? Jag tycker inte om sättet det sköts på. Givetvis är det viktigt, annars skulle jag inte ta mig tid att skriva. Jag tror det kallas demokrati.

Stormöten gör att människor med åsikter kan vinna sympatisörer. Även det demokrati enligt min mening.

Hälsningar,

Mats Holmström